Iceland: A Place Of Dreams. Day 4

Півроку приготувань. 8 днів, 4 людини, 1 машина. Більше 2500-та км навколо всього острова. Близько 50-ти основних місць. Ночівля в наметах під полярним колом, де сонце не сідає. Вулкани, водоспади, гейзери, острови, каньйони, океан, кити, скелі, печери, чорні пляжі, лавові поля, льодовики, термальні джерела… Подорож – заради однієї мрії – в одне з найепічніших місць на планеті – Ісландію…

Day 4.

Голодна ніч пройшла швидко, і вже скоро 4дб робили ранкову каву та збирали речі, щоби продовжити свою мандрівку казковою країною.

20160804_082446_hdr-blog_profile

Спершу ми заїхали до супермаркету і, щоби не повторювати вчорашню помилку, закупилися продуктами наперед, після чого поїхали до порту Хьобна – перекусити та помилуватися маленьким містечком та човниками.

20160804_112304_hdr-blog_profile

На цей день у нас був значно менш насичений план, але важка дорога:

Waterfalls Selfoss, Dettifoss and Hafragilsfoss – Canyon Ásbyrgi – Husavik

20160804_112308_hdr-blog_profile

До водоспадів їхати кілька сотень кілометрів, тому ми весь час просто насолоджувалися красою за вікном авто, іноді зупиняючись на відпочинок. Ось таких красенів зустріли майже одразу:

dsc04305-blog_profile

Уперше побачили огорожений шмат землі, де густо росли дерева. Звісно, штучно насаджені. Усередині стояли столики та мангал, де ми й зробили привал на обід.

20160804_133736_HDR [Blog_profile].jpg

Процес розведення устриць в одній із заток.

dsc04325-blog_profile

Поки що ми більш-менш встигали за графіком – щось залишали на наступний день, потім наздоганяли, адже це було дуже важливим моментом у подорожі. Плануючи маршрут, ми одразу залишили день люфту на той випадок, якщо десь затримаємося.

dsc04327-blog_profile

А затриматись хотілось. На кожному новому повороті. Та й не просто затриматись – а залишитися назавжди.

dsc04329-blog_profile

В Ісландіі майже завсім немає дерев: вони становлять менше 1%-ка всієї території.

dsc04331-blog_profile

Проте дуже багато моху; гори, а то й цілі поля, вкриті товстим пухнастим зеленим шаром.

dsc04333-blog_profile

Поки що ми майже постійно їхали попід узбережжям океану, іноді віддаляючись, але потім все одно виїжджаючи до води. Півдня ми насолоджуємося океанськими видами, але пізніше ми маємо звернути вглиб, щоби переїхати великий гірський перевал.

dsc04337-blog_profile

Ну і звісно, ми цей поворот чудово пропустили і виїхали в невідомому мальовничому містечку.

20160804_153132_hdr-blog_profile

Де зробили перерву на каву й повернули назад. А проїхали тому, що з великої кільцевої дороги №1 веде ледве помітний поворот на бездоріжжя.

20160804_153140_hdr-blog_profile

Повертаємося трохи назад.

dsc_0903-blog_profile

Це, мабуть, останній день, коли в дорозі нас догоняв дощ, але він був дуже маленький.

dsc_0899-blog_profile

Десь за цими горами проходить наша дорога на перевал.

dsc_0898-blog_profile

Чомусь за весь час подорожі нам лише двічі ставало трохи моторшно під час переїздів: сьогодні, коли ми підкорювали перевал та їхали пустельним плато; та наприкінці турне. Сьогодні тому, що вузька грунтова дорога вела круто вверх, в гори, які були вкриті серйозною млою (чи хмарами). Отже нам було якось не по собі, коли ми проїжджали над урвищем.

dsc_0914-blog_profile

Починаємо підйом наверх, вже значно віддалившись від океану і дещо запізнюючись відносно графіка.

dsc_0924-blog_profile

Гори й досі не переставали нас вражати.

dsc04341-blog_profile

Тоненькі струмочки-водоспади.

dsc04351-blog_profile

З першого погляду – безліч місць для наметів. А за фактом – нормально і стати ніде.

dsc04358-blog_profile

Хто би міг подумати, що на одному маленькому острові – стільки краси.

dsc04400-blog_profile

У дні нашої подорожі Ісландією десь в її нетрях ішли зйомки наступного сезону “Ігор Престолів”.

dsc04415-blog_profile

Перевал підкорено, і ми нарешті виїхали на марсіанські поля.

dsc_0983-blog_profile

Це було зовсім дике місце. Тихо та спокійно, а що цікаво – більше ні однієї машини та жодних людей.

dsc_0980-blog_profile

На цьому безкрайньому космічному полі ми були самі.

dsc04407-blog_profile

До речі, у цих місцях знімали фільм “Інтерстеллар”.

dsc_0981-blog_profile

А також – “Марсіанин”.

dsc04410-blog_profile

Панорамка:

panorama4_sheremet-blog_profile

Доїхати сюди – півхалепи. А ось далі… Дорога неначе показилася. Довелось їхати в середньому зі швидкістю 30 км/год, що ще більше нас затримувало.

dsc_0988-blog_profile

Пусто та тихо. Шлях пролягав поверхнею великого плато, сонце все ближче схилялось до горизонту. Було прекрасно і моторошно. Ми відчували себе якимись богами. Правда, усіма забутими.

dsc_0994-blog_profile

Трохи нервували, аби до ночі виїхати на шлях якоїсь цивілізації, але, в принципі, були готові й десь тут розбити табір.

dsc_0996-blog_profile

Важкий шлях відмучено, і ось він, наш епічний водоспад – Деттіфосс (Dettifoss)!

dsc04441-blog_profile

Він розташований на річці Єкулса-а-Ф’єтлум (Jökulsá á Fjöllum), яка витікає з льодовика Ватнайокутль та збирає воду зі значної території південно-східної Ісландії. Водоспад сягає 100 -та метрів у ширину та має висоту падіння 45 м (що на 9 метрів менше, ніж у Ніагарського водоспаду) в каньйон Єкулсаурґлювур (Jökulsárgljúfur).

dsc04445-blog_profile

Селфі!

Деттіфосс розташований на Діамантовому колі, популярному туристичному маршруті довкола міста Хусавік та озера Міватн у північній Ісландії. Також він є найбільшим та найпотужнішим водоспадом Європи.

dsc_0012-blog_profile

Національний парк Єкулсаурґлювур є чарівним через свій хаотичний каньйон та вулканічні гори. 8000 років тому, вулкан зазнав виверження безпосередньо під річкою. Це спричинило потужні вибухи через поєднання вогню, газу і води. Гори довколо річки зруйнувалися, і з них залишилися лише руїни, змішані і лавовими утвореннями. Саме це робить парк таким неоднорідним.

dsc_0033-blog_profile

Центром парку є Гльйоударклєттар (скала відлунь). Ройзголяр (червоний пагорб) є найкрасивішою горою парку через своє особливе забарвлення.

dsc_0123-blog_profile

Фото зроблені саме з Ройзголяру з видом на інший водопад – Hafragilsfoss. Задля цього ми спустилися нижче за течією. А вище, до водоспаду Selfoss, ми не пішли, бо з цієї сторони каньйону підступів до нього не було.

dsc_0125-blog_profile

Висота Хафрагілсфоссу – 27 метрів, ширина – 91 метр.

dsc04452-blog_profile

Цей регіон носить назву Rauðhólar.

dsc04462-blog_profile

Ніколи ніхто із нас навіть не думав, що наживо побачить каньйони. Та ще й такі. Так само, як і вулкани. Це було круто, дуже круто.

dsc_0139-blog_profile

Цей каньйон ми залишили ближче до 23-ї години вечора. Далі попрямували в наше останнє місце на сьогодні: інший великий каньйон Аусбіргі (Ásbyrgi). Як ми потім дізналися, всередині каньйону знаходиться кемпінг, де ми й зупинилися. Скажу вам одразу: це те, що мені запам’яталося дуже яскраво. Була перша година ночі, ми вчотирьох, замерзаючи, готували їсти, насолоджуючись красою Аусбіргі (на фото нижче – фотографія, зроблена в ту ніч). Світло? Так, незважаючи на те, що вже за першу годину. Адже ми знаходилися всього за 30 км від полярного кола! Найпівнічніше місце наших ночівель в Ісландії дозволило нам насолодитися полярним днем – сонце тут так і не зайшло за горизонт. І так – це була найхолодніша ніч за всю подорож, а ночували ми за мінусової температури. Як же ж там було класно! Важко передати словами. Це треба відчувати, як відчували це 4дб…

20160804_224241_hdr-blog_profile

Отже, за 4-й день 4дб проїхали десь 500 кілометрів, заглибились всередину острова і взяли курс на північ Ісландії.